Společnost Brave Software, která vyvíjí prohlížeč Brave a token Basic Attention Token (BAT), oznámila minulý pátek, že začne vyplácet odměny prostřednictvím BAT uživatelům, kteří si prohlédnou reklamy v jejich prohlížeči.

Dokáže Facebook skutečně ochránit naše data? S pomocí blockchainu ano!

Odměna ve výši $70

Prohlížeč Brave, za jehož vývojem stojí bývalý výkonný ředitel Mozilly Brendan Eich, se primárně zaměřuje na propojení používání prohlížeče s cílenou reklamou. Za její zhlédnutí (na rozdíl od mainstreamových prohlížečů) budou jeho uživatelé odměňováni. Prvotní fáze testování integrace reklam začala ještě v lednu tohoto roku. Zkušební doba reklam, které se zobrazují jako vyskakovací okna, byla úspěšně dokončena. Podle slov týmu všichni vývojáři, kteří se podíleli na testování pilotní verze, dostanou nyní po zhlédnutí reklamy zaplaceno.

Podle slov Brendana Eicha by uživatelé mohli touto formou vydělat kolem $70 ročně. Celková částka by se však měla časem zvyšovat. Co se rozdělení zisků týče, samotný Brave si ponechá jen 30 %, přičemž zbytek půjde komunitě využívající daný prohlížeč.

Ochrana soukromí na prvním místě

BAT tokeny získané jako odměna za zhlédnutí reklamy však ještě není možné vybírat. Uživatelé prohlížeče si je tak nemohou převést například do hardwarové peněženky nebo je obchodovat na burze. Jedním z vysvětlení může být, že tvůrci primárně chtějí, aby se tokeny prvotně šířily mezi uživateli.

Reklamy, které jsou jedním z klíčových atributů tohoto prohlížeče, jsou navrženy tak, aby chránily soukromí. Samotný browser vybírá reklamy na základě vlastního algoritmu, kterým vyhodnocuje vaše zájmy. Tato data se však nesdílejí se zadavatelem reklamy. A právě to je jeden ze zásadních rozdílů v rámci online reklamní technologie, kterou se chce Brave lišit od konkurence. Inzerenti a vlastníci webových stránek tak dostanou jen potvrzení, že jste reklamu viděli.

Brave plánuje v budoucnu rozšířit možnosti reklam. Jak jsme uvedli, ty aktuální fungují pouze jako vyskakovací okna, ale záměrem je umožnit majitelům stránek zobrazovat reklamy přímo na svých webových stránkách. Při tomto typu marketingu slibuje vývojářský tým zadavatelům reklamy 70 % příjmů, přičemž společnost Brave a uživatelé prohlížeče dostanou shodně po 15 %.

5.5 milionu uživatelů

Fanoušci tohoto projektu čekali na tento okamžik více než tři roky. Prohlížeč Brave byl totiž poprvé spuštěn ještě v lednu 2016. Nativní token BAT se na trh dostal o něco později (v květnu 2017). Jeho dosavadní využití, mimo obchodování na burzách, si našlo uplatnění především v podobě odměn pro tvůrce obsahu.

Koncem září uplynulého roku se přitom Brave browser mohl pyšnit už 4 miliony aktivními měsíčními uživateli, přičemž zaznamenal více než 10 milionů stažení. Podle aktuálních údajů ho využívá měsíčně již 5.5 milionu uživatelů.

Proč někteří lidé stále nechápou kryptoměny?

Originální verze tohoto článku byla publikována na našem slovenském webu kryptoportal.sk

Zdroj: cryptonewmedia.press