Společnost Google se rozhodla změnit a aktualizovat svá pravidla týkající se reklam souvisejících s finančními službami. Největší změna se týká krypto-sféry: zákaz jakékoli reklamy související s kryptoměnovým obsahem, počáteční nabídkou tokenů (ICO), kryptoměnových peněženek a kryptoměnového obchodního poradenství.

Konec krypto a ICO reklam na Googlu

Ředitel pro reklamy společnosti Google, Scott Spencer pro zpravodajské médium CNBC řekl, že po červnu 2018 společnost Google zakáže online reklamy, které propagují jakýkoliv obsah související s kryptoměnami  jako součást své nové aktualizované politiky v oblasti propagace finančních služeb. Google tak zakáže několik finančních produktů, včetně kontraktů na rozdíly (CFD), kurzových forexových a finančních spreadových sázek, kryptoměn, ICO, kryptoměnových burz a peněženek. Všechny tyto produkty podle společnosti Google představují vysoké riziko pro samotné uživatele.

Zákaz reklam spojených s kryptoměnami a souvisejícími produkty nabere platnost koncem června 2018.

Představitelé Google také poznamenali, že agregátory a affiliate kampaně využívající Google Ads již nebudou moci dále uvádět reklamní materiály související s kryptoměnami. Jinými slovy, společnost Google účinně zakáže inzerci týkající se kryptoměn na vlastních webových stránkách i na webových stránkách třetích stran, které používají reklamní produkty od této společnosti. Zákaz, který je podle Google účinným krokem k zabránění podvodů v kryptoměnovém prostoru, však bude mít silný vliv i na legitimní a regulované společnosti, které nabízejí kryptoměnové služby.

V rozhovoru pro CNBC reklamní ředitel společnosti Google, Scott Spencer obhajuje tento krok jako preventivní opatření na ochranu spotřebitelů:

„Nemáme křišťálovou kouli na to, abychom věděli, kam směřuje budoucnost kryptoměn. Avšak byli jsme svědky dostatečného počtu poškození spotřebitelů, abychom usoudili, že kryptoměny jsou oblast, ke které chceme přistupovat velmi opatrně.“

Změna v reklamních pravidlech byla oznámena s příchodem pravidelné výroční zprávy „špatných reklam“. Zpráva poukazuje na více než 3.2 miliardy reklam vydaných v roce 2017, které porušovaly pravidla inzerce společnosti Google. Společnost Google rovněž uvedla, že na svou černou listinu přidala dalších 90,000 webových stránek a 700,000 mobilních aplikací, které jsou v rozporu s pravidly pro vydavatele.

Příjem mateřské společnosti Google Alphabet tvoří zhruba 84% výnosy z reklamy. Přesvědčení a ujištění inzerentů, že její ekosystém je bezpečný a účinný, je tedy pro společnost kriticky důležité.

Google se připojuje k Facebooku

Google však není jediná společnost, která zvolila jít proti kryptoměnám. Jejich rival na poli reklam, Facebook, na začátku tohoto roku také  zakázal reklamy související s kryptoměnami. Podle ředitele produktového řízení společnosti Facebook, Roba Leatherna, kryptoměny a ICO jsou často spojovány se zavádějícími nebo podvodnými praktikami. Podle Leatherna se těmito opatřeními Facebook snaží „ztížit život podvodníkům“ na sociální platformě tím, že zakázal všechny kryptoměnové a ICO reklamy.

Zdroj: cnbc.com