Tři velcí internetoví giganti – GoogleFacebook a Twitter se v první polovině roku rozhodli zakázat reklamy týkající se kryptoměn. Společnost Google část z těchto rozsáhlých zákazů ruší a plánuje regulovaným kryptoburzám povolit nákup reklam v USA a Japonsku. Nová politika by měla nabrat účinnost od října. Google není prvním, kdo své striktní zákazy omezuje. Facebook už v červnu povolil určité reklamy týkající se kryptoměn.

Google přišel se zákazem v březnu

Původní omezení, které vyhlásil Google ještě v březnu a spustil v červnu, byla zaměřena zejména na ochranu zákazníků a týkaly se prodeje ICO (initial coin offering), čili prvotního prodeje tokenů, dále kryptoměnových peněženek a burz, které stále nejsou povolené.

Kryptoměnový boom způsobil vzrušení a bohatství, ale přineslo i podvody a vysoce profitové scamy. Regulace se snaží zkrotit a usměrnit tento rychle se pohybující prostor. Google, Facebook, Twitter i Snap, tyto společnosti vyhlásily zákaz kryptoměnovým reklamám, aby tak zastavily „falešné hráče“, avšak jejich  původní zákazy zabraňovaly nákupu reklam i pro legitimní firmy.

7 nejčastějších kryptopodvodů a jak se jim vyhnout

Bohužel nemáme kříšťálovou kouli, abychom viděli, co přinese budoucnost ve světě kryptoměn, ale zaznamenali jsme několik poškození spotřebitelů nebo potenciální škody. Rozhodli jsme se proto k této oblasti přistupovat velmi opatrně, řekl pro CNBC Scott Spencer  ze společnosti Google v době zavedení originálního zákazu.

Google s novou reklamní politikou následuje Facebook

Aktualizovaná reklamní politika společnosti Google se vztahuje na inzerenty po celém světě, i když reklamy se mohou zobrazovat pouze v USA a Japonsku. Zúčastněné strany budou muset požádat o certifikaci, aby zobrazovaly reklamy v každé zemi individuálně. Rozhodnutí Google navazuje na Facebook, který začal v  červnu povolovat předběžně schválené inzerenty v oblasti kryptoměn.

Mateřská firma Googlu Alphabet vydělala skoro 86 % z celkových výnosů výhradně z reklam. V první polovině roku 2018 si společnost zaúčtovala výnosy z reklam ve výši více než $54 miliard.

Zdroj: cnbc.com