Jelikož kryptoreklamy představují velký potenciál výdělku, je nerozumné je ignorovat. Uvědomil si to i Facebook, který s okamžitou platností ruší zákaz reklam týkajících se kryptoměn. Toto rozhodnutí má však i své výhrady. Společnost říká, že povolí jen ty reklamy, které budou ověřeny. Zákaz bude nadále platný pro reklamy, které nabízejí binární opce a ICO (Initial Coin Offerings). 

Nová reklamní politika

Facebook přišel se zákazem reklam na kryptoměny již v lednu 2018, protože velké množství společností v této sféře nepodniká s dobrým úmyslem. Připustil však, že zákaz všech kryptoreklam byla obrovská změna. Společnost říká, že nová politika by měla vylepšit integritu a bezpečnost jejich reklam. Rovněž by měla omezit scammerům (podvodníkům) profitovat z přítomnosti a aktivity na Facebooku.

Inzerenti projdou kontrolním procesem

Přešlo 6 měsíců a zdá se, že Facebook je znovu otevřen kryptoreklamám. Inzerenty přinutí projít si přes proces „žádosti o určení jejich oprávněnosti“. Facebook bude od nich žádat, aby v žádosti vyplnili detaily jako druh licence, kterou získali, zda jsou veřejně obchodovatelná společnost a další relevantní informace z pozadí firmy ohledně jejich byznysu. To, jak tyto informace bude Facebook ověřovat, je zatím nejasné.

Společnost i nadále apeluje na uživatele, aby nepřestali označovat obsah reklam, který porušuje jeho nařízení. Jinými slovy, je třeba očekávat, že nějaké nevhodné reklamy se přece jen dostanou na Facebook. Společnost vysvětluje, že její nové požadavky dokáží některým krypto inzerentům zabránit propagovat jejich byznys na sociální síti. Dodává však, že nová politika je stále v procesu a pracují na ní.

Rob Leathern, ředitel pro řízení produktů, v prohlášení řekl:

Budeme sledovat zpětnou vazbu a to, jak se nové politice bude dařit a stále pokračovat ve studii této technologie. Pokud bude potřeba, můžeme ji časem změnit.

Facebook následoval i Google a Twitter

Po lednovém zákazu kryptoreklam ze strany Facebooku následovalo jeho rozhodnutí i společnost Google a Twitter v březnu. Googlu vadila neregulovaná a spekulativní povaha mnoha inzerovaných produktů.

Nová politika Facebooku začíná tento měsíc. Twitter a snapchat mají také reklamní politiku týkající se krypto reklam. Twitter zobrazuje pouze reklamy pro kryptoměnové burzy a peněženky, které jsou řízeny veřejně obchodovatelnými společnostmi. Snap povoluje krypto reklamy, ale zakazuje ty, které se týkají ICO. Krypto oblast je plný scamů a hacků, takže chování těchto velkých platforem dává význam. Potřebují si vybudovat nějaká pravidla, co je a co není dovoleno.

Coindesk vydal v pondělí zprávu, že podle FTC (Federal Trade Commission) konzumenti ztratili za první dva měsíce roku 2018 až 532 milionů dolarů na scamech souvisejících s kryptoměnami. Agentura veřejně varovala společnost, že konzumenti by tak mohli přijít o více než 3 miliardy dolarů již koncem roku.

Zdroj: coinsupdates.com