Kryptoměnové kampaně jsme se vám pokusili co nejvíce přiblížit už v  předcházejících článcích. Čemu se však vyvarovat, pokud chceme co nejvíce minimalizovat riziko nulového zisku? V tomto článku Vám v 5 řadách zprostředkujeme ty nejdůležitější body, které mohou výrazně ovlivnit úspěch spojený s o něco mohutnější kryptoměnovou peněženkou.

Vlastní průzkum je základ

V první řadě je nutné nezapomínat na co nejlepší vlastní průzkum. Ačkoli v tomto případě neinvestujete peníze, ztracený čas může bolet úplně stejně. Zaměřte se na tým za projektem, jejich cíl a cestu, po které se chtějí vydat. Stejně nápomocná může být země původu firmy, neboť například takové Švýcarsko je obecně  nakloněné kryptostartupům. Celková vyšší důvěryhodnost či nižší šance další státní intervence může být tím správným impulsem pro investory.

Detailnější průzkum je časově náročnější, ale bez něj se výběr kampaní rovná výstřelům do tmy.

Nesplnění cíle crowdfundingu

Základem úspěšného vyplacení odměny je úspěšné dosažení soft capu. V případě, že se to začínajícímu startupu nepodaří, vrátí finanční prostředky zpět na účty či peněženky investorů. Jak v této situaci obstojí bounty hunteři? Těm zůstanou jedině oči pro pláč. Tomu se však dá vyhnout: stačí se připojit do kampaně, která soft cap již dosáhla, nebo pokud jste si na základě svého bádání téměř jistí tím, že tento cíl jsou schopni zvládnout. V tom případě máte o starost méně a můžete se naplno věnovat podstatnějším činnostem spojenými s šířením informací o projektu.

Soft cap představuje křehkou jistotu úspěšnosti ICO. To je však jen začátek velmi dlouhé a strastiplné cesty k úspěchu.

Nefér manažeři

Anonymita dokáže být extrémní oponou, hlavně v případě, když si můžete svévolně rozhodovat o cizím osudu. Bohužel i takové věci se stávají v kryptosféře. Týmy si mohou vybrat manažera ze svých řad, případně externí tým lidí, který se o celý průběh kampaně postará. Zejména v tom druhém případě je přítomno vyšší riziko  a právě proto je nutné vybírat kampaň i na základě tohoto atributu. Součástí komunity je však i  pár respektovaných manažerů, u kterých se nemusíte příliš obávat o své odměny.

Pamatujte, že na druhé straně jsou stále jen lidé. V případě jakýchkoliv komplikací dokáže jednoduchý rozhovor vyřešit širokou škálu problémů.

Široká konkurence

Tito manažeři jsou však velmi populární a do jejich kampaní se neustále připojuje  několikanásobně větší množství bounty hunterů. V tomto případě je důležité uvědomit si to, že výše odměny pro jednotlivce nebude na až tak atraktivní úrovni. Liší se to však od projektu, takže je zde jistá šance, že vystihnete zajímavou příležitost. Někdy se však vyplatí sejít z cesty, kterou prošli mnozí, abyste našli přesně to, co hledáte. méně známí manažeři Vám totiž mohou v konečném důsledku přinést více, než by dokázali ti „slavní“. Záleží však na vlastním uvážení.

Bounty hunteři číhají jako supi na co nejlukrativnější kampaň. Pokuste se pomocí svého vlastního přístupu „porazit“ tuto masu lidí, někdy i mírně nekonvenčními způsoby.

Nic není 100% jisté

Pokud si myslíte, že každá Vaše touha je naplněna: projekt má úžasný potenciál, kvalitní tým, komunikativní manažery a ještě i vysoké odměny, stále jste nevyhráli. Vždy se mohou vyskytnout okolnosti, které dostanou i kvalitní projekt do problémů. Ať už to bude prostřednictvím uvalení regulací státními orgány, nezájmem investorů, či absencí té pověstné „špetky štěstí.“ Ideální scénář je téměř nedosažitelným, stejně jako v reálném životě se věci mohou snadno vymknout kontrole. Věříme však, že tyto rady vám alespoň mírně pomohou se seberealizací v tomto odvětví s co největším úspěchem.