V současnosti je podle CoinMarketCap v oběhu více než 1 560 kryptoměn. Většina z nás zná základní informace o velkých projektech, jako jsou Bitcoin a Ethereum. Ale snažit se udělat informované investiční rozhodnutí o některých menších, může příliš často vypadat jako matoucí perspektiva. Právě proto přicházíme s pěti nejdůležitějšími otázkami, které si je třeba položit před tím, než investujete do jednotlivých kryptoměn.

Vzhledem k tomu, že blockchain je nová technologie, která je přístupná pro širší veřejnost (a tedy přístupná pro neakreditované, často méně sofistikované investory), množství zavádějících nebo jednoznačně nepravdivých informací může kolovat na online zdrojích, které vytvářejí skutečné minové pole. Nemluvě o tom, že některé projekty nejsou nic víc než čisté podvody.

Víte, co hledat před rozhodnutím o tom, zda investovat do daného projektu nebo ne? Níže identifikujeme pět důležitých otázek, které byste se měli ptát sami sebe, když děláte svůj výzkum potenciální investice do kryptoměn.

Přináší projekt nějaké reálné využití?

Příliš mnoho coinů nenabízí nic jiného než jen transfer, nebo uchování hodnoty, nic s čím by si neporadil  Bitcoin či Litecoin. Pak jsou zde společnosti, které chtějí jen vytřískat nějaký zisk z šílenství, který kolem sebe způsobuje už jen samotné slovo blockchain. A to vše bez jasného uplatnění technologie na prvním místě.

Stojí za to připomenout si, jaké problémy blockchain ve skutečnosti chce řešit, a potom ověřit, zda konkrétní projekt může přinést řešení v reálném světě. Pokud projekt dokáže vyřešit problém pomocí ledger technologie, která byla dříve neřešitelná, pak je pravděpodobné, že takový projekt se bude těšit vysoké poptávce. To z něj dělá atraktivní investiční perspektivu.

Jsem připraven ztratit moje peníze?

Kryptoměny jsou relativně nové, vzrušující a potenciálně život měnící. Faktem však je, že 100% hodnoty investice může být okamžitě ztracených prostřednictvím devalvace nebo případných  hackerských útoků. To může být obzvláště zdrcující pro ty, kteří investují všechny své peníze s představou, že se jejich investice vrátí několikanásobně vyšší. To nedoporučujeme nikomu z Vás, pokud se rozhodnete investovat, tak jen to, co si můžete dovolit ztratit. Je to poučka, kterou určitě slyšíte všude, ale je to skutečně dobrá strategie.

Kdo stojí za daným projektem?

Existují důkazy, že tým obsahuje kvalifikované, zkušené odborníky v oblasti technologií? Personál s prokázanou zkušeností s vývojem blockchainu by měl být samozřejmostí. Povinnosti marketingu, které prokazují, že projekt je seriózní pro budování dlouhodobého podnikání a vytváření partnerství, by měly být jasně viditelné.

Tým by měl mít pevnou sociální přítomnost v médiích  – profily na LinkedIn, které detailně dokazují předchozí zkušenosti související s aktuálním projektem, jakož i Facebook/Twitter profily by měly být snadno dostupné a ověřitelné. Jsou jednotliví členové týmu známí v tom co dělají?

Samozřejmě, toto se vztahuje i na samotný tým. Pokud jsou aktivní na platformách jako Telegram, Twitter a Facebook, pomáhá to zdůraznit transparentnost projektu. Pokud poskytují pravidelné a objektivní informace o vývoji projektu a vytváření partnerství, je to pro komunitu další pozitivní pozicí, která pomáhá také posílit reputaci a profesionalitu týmu.
Navíc stojí za to zjistit i počet sledovatelů, jejichž projekt na jednotlivých sociálních sítích odebírá.

Uskutečnil projekt nějaké významné partnerství?

Pokud je nový projekt seriózní ve svém vývoji, bude se vždy usilovat o vytvoření pracovních partnerství s osvědčenými společnostmi. Možná bude partnerství využívat blockchain technologii. Nebo možná se obě strany usilují o provedení výzkumu ve specifickém aspektu technologie.

Tak či onak, schopnost ukázat investorům, že velké institucionální jména mají zájem o projekt, nepochybně pomáhá zvyšovat jeho budoucí potenciál. Naopak projekt s nulovými partnerstvími po měsících či letech vývoje jen těžko zapůsobí.

Jaký je maximální počet tokenů daného projektu?

Proč cena Bitcoinu dokázala dosáhnout desítky tisíc dolarů, zatímco cena  Ripple dosáhla maxima jen několik dolarů? Odpověď závisí na počtu tokenů, které každý projekt vydal, v současnosti je v oběhu 17 milionů Bitcoinů, zatímco počet Ripple (XRP) je 39 miliard tokenů.

Proto je důležité vyhledávat projekty s menšími zásobami tokenů. Čím méně tokenů lze vytěžit, tím větší cenu může daný projekt dosáhnout.

Závěr

Doufáme, že těmito pěti otázkami, které si je potřeba položit před investováním do daného projektu, jsme Vám alespoň trochu pomohli a nasměrovali Vás tím správným směrem. Samozřejmě i jiné aspekty ovlivňují vývoj ceny a úspěšnost projektů, jako například vysoká volatilita a případná regulace či dokonce úplný zákaz kryptoměn v daných státech. Věříme, že si Vaše případné investice dobře promyslíte a budete úspěšní. Jejich výsledky můžete sdílet s námi na naší FB stránce.

Zdroj: datadriveninvestor.com