Společnost Singularex, zabývající se analýzou sociálních sítí, se podívala na trh s ICO (počáteční nabídka mincí) a prozkoumala 100 faktorů, které ovlivňovaly 1,200 ICO za období od roku 2015 po první čtvrtletí 2018. Firma zúžila seznam faktorů na 4 hlavní aspekty, které ovlivňují počet vysbíraných prostředků, přičemž odhalila i několik zajímavých závislostí, o kterých by měl každý investor či zakladatel ICO vědět.

Společnost zjistila vysokou závislost úspěšnosti ICO na hodnocení podle Alexa prohlížeče, počtu členů na kanálu Telegram a podle počtu hvězdiček na GitHubu.

Od třetího čtvrtletí 2015 se projektům ICO podařilo vysbírat přibližně 9 miliard dolarů.

Zajímavé statistiky o ICO

V roce 2017 se ICO podařilo vysbírat $6.8 miliard. V rámci rizikového kapitálu tak již ICO nejsou jen jehlou v kupce sena, který pro srovnání přinesl pro US startupy $84.2 miliardICO od roku 2016 dohromady vysbíraly $9 miliard, přičemž toto číslo každým rokem roste.

Obrázek znázorňuje sumu vybraných prostředků pomocí ICO na měsíční bázi.

Prevzaté od ccn.con / zdroj: singularex.com

V dalším grafu každý sloupec znázorňuje, kolik prostředků bylo vysbíraných každým ICO projektem od nejúspěšnějšího po nejméně úspěšný:

Převzaté od ccn.com / zdroj: singularex.com

Z grafu můžeme vyčíst, že méně než 10 % ICO vysbíralo více než $50 milionůOkolo 70 % ICO vysbíralo od $10 milionů do $50 milionů a zbytek méně než $10 milionů. Nejlepšími emitenty byly: HDAC ($258 milionů), Filecoin ($257 milionů), Tezos ($232 milionů) a Votes ($224 milionů).

Trh s ICO se rozvíjí velmi dynamickým tempem. Před několika lety jsme se mohli dočíst o ICO pouze na Bitcointalk fóru. Dnešní investoři doufají v úspěch tím, že se spoléhají na strojové učení a neuronové sítě.

Použitím těchto metod ve studii bylo možné zjistit faktory, které ovlivňují úspěch ICO a ty, nad kterými byste neměli uvažovat.

Které faktory nejvíce ovlivňují počet vysbíraných prostředků ICO?

Během studie se podařilo sesbírat údaje z 650ti ICO projektů z celkového počtu 1,200. Bylo prozkoumaných více než 100 technických, marketingových charakteristik, včetně sociálních médií a týmu. Následující seznam zobrazuje 4 nejhlavnější faktory uspořádané podle jejich důležitosti.

1. Popularita web stránky

Nejdůležitějším faktorem je popularita web stránky, což vlastně odráží výsledek celé marketingové aktivity projektu. Vliv popularity každého ICO byl odhalen během studie hodnocení prohlížeče Alexa. Je to hodnota online návštěvnosti stránky ve srovnání se všemi ostatními stránkami na internetu podle Alexa.com. Čím více se hodnocení blíží k číslu 1, tím je stránka populárnější.

Čím lepší hodnocení od Alexi ICO má, tím více prostředků se mu podaří vysbírat. 

2. Aktivita na Githubu 

Investoři se obvykle zaměřují na Github aktivitu, aby tak mohli rozlišit mezi reálným a podvodným projektem. Některé ICO projekty se snaží zvýšit své množství kódu například tím, že tam uloží uživatelské dohody, whitepapers či dokumentace. Po zkoumání GitHubu se však zjistilo, že nezáleží na množství kódu a ani na jiné podobné charakteristice. Důležitá je adaptace kódu a angažovanost uživatelů GitHubu na konkrétním projektu.

Čím více hvězdiček ICO projekt  , tím více prostředků vysbírá.

3. Procento distribuovaných tokenů

95 % ICO projektů distribuuje mezi 43 až 79 % tokenů v rámci ICO. Další růst v distribuci tokenů nevede ke zvýšení vysbíraných prostředků. Silné projekty nemají potřebu distribuci zvyšovat.

Obrázek znázorňuje počet ICO projektů s procentuálním počtem vydaných tokenů.

Převzaté od ccn.com / zdroj: singularex.com

4. Členové komunity

Výzkum zaměřený na komunity ukázal, že ne všechny jsou stejně důležité. Například Telegram a Reddit aktivita je mnohem více důležitější než aktivita na Twitteru a Facebooku. Důvodem je pravděpodobně fakt, že Telegram je v rámci kryptokomunity velmi oblíbeným kanálem a také má více zacílené publikum než na Twitteru nebo Facebooku. Twitter je navíc náchylný na různé typy hackerských útoků a scamů.

Čím více členů ICO komunita na Telegramu má, tím více prostředků by mělo ICO vysbírat.

Souhrn výsledků výzkumu

Překvapivě se během výzkumu neprokázala závislost mezi výškou vysbíraných prostředků a faktory sociálních médií, jako jsou: Facebook posty a lajky, Twitter followeři, apod. Vliv Bitcointalk postů, zhlédnutí a prohlášení vlivných autorů také nebyl potvrzen. Špičkoví poradci z organizace ICObench, kteří se zúčastnili 30ti projektů, neprokázali významný vliv na počet získaných finančních prostředků.

Podle analýzy množství vysbíraných prostředků přes ICO byly tedy nalezeny 4 hlavní charakteristiky ovlivňující toto množství. Na základě těchto podobných faktorů byly všechny zkoumané ICO projekty rozděleny do 6ti skupin a zobrazeny v jedné tabulce.

Převzaté od ccn.com / zdroj: singularex.com

Nejefektivnější skupina číslo 1 shromáždila v průměru $24 milionů. To vše za pomocí vysokého Alexa ranku – kolem 112 tisíc, velkého počtu členů na Telegramu,  53% distribucí tokenů a s průměrně 105ti hvězdičkami na GitHubu.

Nehledě na tabulky je jasné, že toto není jediná správná strategie. Během výzkumu byly zkoumány pouze nepřímé faktory z veřejně dostupných zdrojů. Mnoho dalších faktorů, jako jsou inovativnost projektů, personální vztahy, dohody a štěstí, mají obrovský vliv na úspěch projektu. Do výzkumu však nemohly být zahrnuty kvůli jejich subjektivní povaze. Výzkumníci jsou však spokojeni s tím, že zjištěné faktory stojí za úspěchem 40 % projektů, což je ve vědecké sféře považováno za poměrně velké procento.

Pokud již nechcete, aby Vám unikaly novinky ze světa kryptoměn v českém jazyce, dejte like na naši facebookovou stránku

Zdroj: www.ccn.com